Traveling to Ireland!(#1)

Dag 3.4Eindelijk, een verslag van mijn reis naar Ierland! Aan de hand van foto’s die we gemaakt hebben zal ik laten zien wat we allemaal gedaan hebben. Samen met mijn vriend zijn we van donderdag 25 februari tot en met woensdag 2 maart in Ierland geweest. Hoewel we nog best mazzel hadden met het weer, was het wel ontzettend koud. Natuurlijk kon dat de pret niet drukken en hebben we het onwijs naar ons zin gehad. Omdat we behoorlijk veel gedaan hebben, zal ik de blog opdelen in tweeën. Vandaag staat het eerste deel online en morgen komt het tweede deel op het internet.

We vlogen met de vliegmaatschappij Ryanair en dat verschrikkelijk irritante deuntje wat je hoort bij het landen blijft in mijn hoofd zitten.. Voor zo’n korte vlucht is Ryanair prima, maar dat eindeloze geneuzel over wat ze allemaal verkopen mogen ze van mij achterwege laten.

Voordat we de reis naar Dublin boekten, hebben we eindeloos gespeurd naar een leuke plek om te blijven slapen. Via airbnb kwamen we bij mensen uit die een leuke kamer in hun huis verhuurden met een eigen badkamer. Dit klonk ons goed in de oren en we boekten deze kamer voor onze reis. Nadat we van tevoren al leuk contact hadden gehad, kon het eigenlijk al niet mis gaan. Ons gevoel klopte en we hebben het onwijs naar ons zin gehad bij deze mensen!

Dag 1.

Dag1

Ons vliegtuig landde rond 12 uur en nadat we een taxi hadden gevonden gingen we rechtstreeks naar onze B&B. Hier werden we ontvangen met een kopje thee en konden we onze koffers op onze kamer zetten. Onze host gaf ons het advies om naar Malahide castle te gaan, wat niet zo ver lopen zou zijn. Na al een aardig stukje lopen wist ik niet meer goed waar we nou heen moesten en gaf mijn vriend toe dat hij niet had opgelet bij de routebeschrijving die ons gegeven werd… Ja helaas, ik ben niet zo goed in de weg vinden dus we besloten om te draaien. We hadden in ieder geval onze wandeling voor die dag er al wel op zitten.. We namen de bus naar de stad en aten hier lekker wat lunch. Deze eerste dag stond eigenlijk voornamelijk in het teken van een beetje rondkijken wat we de komende week wilden gaan doen. Daarom zijn we langs een aantal toeristen informatiepunten geweest en hebben we natuurlijk wat folders meegenomen. Een ontspannen wandeling in St. Stephens Green was een lekker begin van de vakantie en uiteraard hoorde lekker uit eten er ook bij! We hebben heerlijke burgers gegeten in Temple Bar bij Badass Café, wat een gezellige bar met lekker bier was :-)

Dag 2.

Dag 2.1Op de tweede dag stonden we lekker vroeg  en begonnen we aan poging twee om het kasteel te vinden. Dit keer met succes! Het kasteel was prachtig en ik moet eerlijk zeggen dat dit het mooiste kasteel is wat ik ooit gezien heb (en ik heb er veel gezien). Na het bezoeken van het kasteel zijn we verder het dorp erachter ingelopen en namen we de trein naar de stad. Tijdens de treinreis besloten we om naar St. Patricks Cathedral te gaan. Ik was hier vorig jaar al eens geweest en wilde dit graag aan mijn vriend laten zien. Nog steeds vind ik dit een prachtige kathedraal en we hebben daar heerlijk in het park in het zonnetje gezeten. De dag was al redelijk voorbij en we gingen op zoek naar wat leuke winkeltjes om wat rond te struinen.

Dag2

’s Avonds kwamen we aan in het Thunder Road Café in Temple Bar, wat mijn vriend heel leuk vond. Overal hingen posters en schilderijen waar motoren op afgebeeld stonden en er stond zelfs een motor midden in de zaak. Na het eten zaten we best wel erg vol en hebben we nog een lekkere avondwandeling gedaan waarbij we zagen hoe mooi de verschillende bruggen bij Temple Bar zijn.

Dag 3.

Dag 3.3Dag 3 van onze reis naar Ierland was een erg vermoeiende dag… We zouden een korte wandeling bij de kust van Howth gaan maken, maar we misten een afslag en het werd een lange wandeling (bijna 20 kilometer). Gelukkig was het uitzicht echt prachtig en we hebben er echt van genoten. Het klimmen over rotsen en veel te grote traptreden maakte het lekker avontuurlijk. Wat ik ook echt mooi vond aan dit stuk, was dat er nergens hekken omheen stonden. Je moest dus goed oppassen dat je niet viel, maar dat is gelukkig goed gegaan. Na een hoop puffen en hijgen kwamen we weer aan in de haven en hebben we een welverdiende lunch gegeten (nouja lunch… het was al behoorlijk laat). De rest van de dag waren we te uitgeput om nog wat te doen en hebben we lekker rustig aan gedaan.

Tot zover het eerste verslag van mijn reis naar Ierland. Ben je benieuwd naar wat ik nog meer gedaan heb? Hou dan www.inmycowboyboots.nl goed in de gaten! Het tweede reisverslag zal morgen volgen en wie weet volgt er nog wel meer..

2 meningen over “Traveling to Ireland!(#1)

1. Zoals jij Ierland beschrijft, motiveer je mensen, in ieder geval mij, om gauw weer eens een bezoek aan Ierland te brengen.

Waarom verbaast het mij nou niet dat je verdwaalde